Loading...

Z MANAŽERA MAJITELEM SPOLEČNOSTI

28.03.2025

Podnikatelský příběh majitele společnosti Doornite Pavla Šatného začal nečekaným okamžikem, kdy dostal šanci stát se z klíčového manažera vlastníkem firmy. Největší výrobce dveří v České republice dnes vyrobí  500 tisíc dveří ročně a své produkty vyváží do 12 států.

Vaše firma je ve svém oboru lídrem na trhu a může se pochlubit dlouhou historií. Jaké byly její začátky? 
Společnost DOORNITE s.r.o. je největším výrobcem interiérových dveří a zárubní v Česku a ročně těchto produktů vyrobí ve svých dvou výrobních závodech v Jihlavě a Uherském Hradišti téměř 500 tisíc. Společnost má více než 50letou historii a v současnosti pro ni byl nejvýznamnějším milníkem rok 2021, kdy ji od světové jedničky ve výrobě dveří – americké společnosti Masonite, formou MBO, odkoupili současní majitelé a společnost se tak vrátila do českých rukou.

Jste významným exportérem. Jak velká část vaší produkce putuje do zahraničí? 
Společnost DOORNITE exportuje necelou polovinu své produkce do zahraničí. Dveře a zárubně vyvážíme do 12 evropských států. Hlavními exportními trhy, kromě Slovenska, které stále považujeme za trh domácí, jsou země bývalé Jugoslávie a také Benelux. V roce 2023 jsme založili dceřinou společnost v Bělehradě, která podporuje a koordinuje naše aktivity v celé jihovýchodní Evropě.

Patříte dnes mezi rodinné firmy? 
DOORNITE není klasickou rodinnou firmou, ale děti společníků se postupně zapojují do aktivit společnosti a sbírají zkušenosti v odděleních IT, PR a obchodu.

Máme za sebou období pandemie, mnohým z nás nedá spát blízkost válečného konfliktu. Jak tato situace ovlivňuje trh? 
Trhy jsou stále velmi těžko předvídatelné, a ještě se to velmi liší v jednotlivých zemích, do kterých exportujeme. Snažíme se ale vše nějakým způsobem využít. Pandemii Covidu jsme využili na úspěšné dokončení akvizice a energetická krize nám pomohla identifikovat místa, kde jsme energiemi plýtvali a posléze realizovat opatření na snížení energetické náročnosti výroby. Dnes spotřebujeme o 35 % energií méně než před krizí.

Jaký nejtěžší moment jste musel v podnikání překonat? 
Nejnáročnějšími výzvami v mladé historii společnosti DOORNITE byly úspěšný přechod na nový informační systém v rekordně krátké době 18 měsíců, což bylo smluvní podmínkou při koupi společnosti, a potom také kompletní rebranding. Můžeme říct, že značka DOORNITE je dnes známá a respektovaná především v segmentu B2B.

Zavedla vaše firma v posledních letech nějaká inovativní řešení?
V roce 2023 jsme k interiérovým dveřím a zárubním zařadili do sortimentu také plovoucí podlahy a akustické designové panely, což umožňuje sladění celého interiéru. Tento krok byl pozitivně kvitován jak ze strany investorů, kteří preferují co nejmenší počet partnerů pro jednání i realizaci, tak třeba i interiérových architektů. Každoročně také přinášíme nové nebo vylepšené produkty v oblasti akustiky a bezpečnosti, což jsou dvě oblasti, na které dnes zákazníci kladou velký důraz.

Vylepšili nebo zavedli jste nějaké unikátní digitální, IT řešení či jiné technologické řešení, které zásadně ovlivnilo chod firmy a fandíte moderním technologiím? 
Všechny investice, které jsme v poslední době udělali a také všechny investice, které plánujeme do budoucna, mají jedno společné, a to je digitalizace a automatizace výroby. Jedním z důvodů je i dlouhodobý nedostatek pracovníků na trhu práce v ČR. V současné době jsme právě uprostřed implementace systémů MES a APS v našich výrobních závodech.

Využíváte pravidelně sociálních sítí ke své prezentaci? Jak moc je pro vás důležitá vaše webová stránka? 
Sociální sítě k prezentaci společnosti a jejich výrobků používáme už několik let, ale až v poslední době jsme této oblasti dali skutečnou prioritu a například začali naplno používat LinkedIn. Hodně práce v této oblasti je ale stále před námi. E-shop máme a stále se snažíme pracovat na jeho vylepšení.

Jakým způsobem si vybíráte kolegy do týmu? 
Musí zapadnout do kultury naší firmy, a to jak pracovně, tak lidsky. Nehrajeme žádné hry a jsme normální. Pokud se objeví problém, tak prioritou je ho vyřešit a nastavit opatření, aby se už neopakoval, a ne hledat viníka. Pokud to někdo nepochopí, je lépe ho vyměnit dříve než později.

Statisticky se ukazuje, že vzdělávání v rámci firmy přináší firmám významné výsledky a jsou tak odolnější vůči vnějším i vnitřním krizím. Souhlasíte s tím? 
Souhlasím. Na vzdělávání zaměstnanců klademe velký důraz a pro klíčové pracovníky máme individuální vzdělávací plány. Nedílnou součástí je pro nás sdílení best practices s firmami napříč obory.

Často se v souvislosti s podnikáním hovoří o společenské odpovědnosti, odpovědném podnikání a udržitelnosti. Jaké jsou vaše cíle v této oblasti? 
Společenská odpovědnost, zejména k životnímu prostředí a regionům v nichž podnikáme je vetknutá do základních hodnot naší společnosti. Podporujeme charitativní, kulturní, vzdělávací i sportovní aktivity tam, kde to pokládáme za potřebné.

Na co jste ve firmě hrdí? 
Jsem hrdý na své spolupracovníky a na to, kam se nám firmu podařilo posunout.

Vaše osobní filozofie, nebo pomyslné desatero, něco, čeho se v tomto směru držíte celý život? 
Základem mé filozofie je, že bez dobrých spolupracovníků nic nedokážu. Vybrat si tedy správné lidi a dát jim potom plnou důvěru.

Co je pro vás v životě a podnikání nejdůležitější? 
Nejdůležitější v životě i podnikání pro mě je být užitečný druhým.

Jak se vám osobně daří relaxovat, ventilovat stres, jak odpočíváte, jaké máte koníčky? 
Nejraději relaxuji ve společnosti rodiny a přátel. Kolo, golf, turistika, jachting nebo jakýkoliv sport v rekreačním podání mi pomáhají dobíjet baterky. Velmi důležité pro mě jsou také kavárna a galerie, které provozujeme už 15 let s manželkou v Táboře, městě, kde se nám výborně žije. Naše Galerie Šatna je zaměřená především na začínající autory a své první výstavy v životě zde měl například muzikant a herec Ondřej Brousek nebo hudební skladatel a dirigent Jan Kučera. S manželkou a s přáteli z Rotary klubu se také věnuji poměrně velkému počtu charitativních projektů

Co pro vás znamená štěstí? 
Štěstí pro mě znamená, když mám šťastné lidi okolo sebe. Rodinu, přátele, spolupracovníky.

Kdo vás v životě nejvíce ovlivnil a nasměroval na podnikatelskou dráhu? 
V životě rodiče a první podnikatelské aktivity mých přátel. V práci pak moji bývalí šéfové v korporátech, kde jsem strávil hodně let. A to, jak ti špatní, ujasnil jsem si jak to nechci dělat, tak hlavně ti výjimeční, které musím jmenovat, byli jimi Mirek Bittner a Richard Teplý.

foto-zdroj: DOORNITE s.r.o.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Alukov
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - EVOLVE
Logo - Finance pro radost
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - HARMON Research
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RESPILON
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - 201 consulting
Logo - AGRA GROUP
Logo - COSMETICS ATOK INTERNATIONAL
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Copilot
Logo - ENVIROCONT s.r.o.
Logo - Chalk, spol. s r.o
Logo - KTA Technika s.r.o.
Logo - KVĚTNÁ 1794
Logo - SAVE CZ
Logo - SIKO KOUPELNY & KUCHYNĚ
Logo - STOPRO BEK, s.r.o.
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.

Dodavatelé

Logo -
Logo - Dermacol
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - POSITIV Business & Style
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - RF HOBBY
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz