Loading...

Trápí nás nedostatek lidí i kolísavé ceny pohonných hmot

28.01.2019

 

Rozšířit podnikání i na oblast cestovního ruchu, takový je plán Ilony Kalové, majitelky a jednatelky dopravní a logistické společnosti KALA TRANS. V zatím posledním ročníku Ocenění Českých Podnikatelek se stala vítězkou v kategorii Střední firma.

Paní Kalová, jaký je Váš podnikatelský příběh? Kdy jste se rozhodla začít podnikat a co Vás k tomu vedlo?

Než jsem začala podnikat, pracovala jsem ve vedoucích funkcích v oboru dopravy a cestovního ruchu. V roce 2008 jsem jako OSVČ začala podnikat v oblasti nákladní i osobní dopravy. Vzhledem k tomu, že jsem založila firmu v době přicházející krize, začátky nebyly vůbec lehké. Nelehké životní situace mě však naučily postarat se o sebe i o druhé a díky tomu jsem krizi překonala. Postupně se nám začalo dařit a v roce 2011 jsem založila firmu KALA TRANS, s.r.o. s 6 zaměstnanci. Od začátku spolupracuji s manželem a následně se k nám také přidali syn s dcerou poté, co dokončili studia na střední a vysoké škole. Po třech letech jsme činnost rozšířili o skladové hospodářství a zabýváme se mimo jiné svozem zásilek v rámci ČR i zahraničí a následně rozvozem k cílovému zákazníkovi.

Proč padla volba právě na oblast transportu a logistiky?

V oboru jsem měla určitou praxi. Poptávka po těchto službách se na trhu začala zvyšovat a neméně důležitý byl i fakt, že manžel i syn tento obor vystudovali.

Jak se Vám podniká v oboru, který ještě celá řada lidí považuje za ryze mužský?

Pro ženu není lehké prosadit se v oboru, který je ryze mužský. Myslím, že žena musí vynaložit více úsilí, aby se prosadila, ale pokud se prosadí, může být její pozice mnohem stabilnější než u některých mužů.  Avšak v podnikání je důležité nejen to, v jakém oboru podnikáme, ale také soubor znalostí a praxe v dalších oborech jako je marketing, management a ekonomické znalosti.

S jakými problémy se v současnosti v tomto oboru musíte potýkat?

Největší problém je získat kvalitní a spolehlivé zaměstnance, dále pak zvyšující se mzdové náklady, které mnohdy neodpovídají produktivitě a odvedeným výkonům. V dopravě jsou mimo jiné velkým problémem nevyzpytatelné výkyvy cen pohonných hmot. Také přístupy některých zemí EU, které se snaží chránit svůj trh, nám neusnadňují naši práci.

Jaké jsou Vaše plány v horizontu následujících tří let?

Mimo dopravy bychom se dále chtěli věnovat také cestovnímu ruchu. Zakoupili jsme menší rekreační areál v Beskydech a rádi bychom se do budoucna věnovali i tomuto oboru.

Stala jste se vítězkou v soutěži Ocenění Českých Podnikatelek, v kategorii Střední firma. Co to pro Vás znamená?

Ocenění si velmi vážím. Je nejen ohodnocením naší práce, ale také povzbuzením a inspirací. Potkala jsem se zde s dalšími ženami, z nichž mnohé podnikají pro ženy v netradičních oborech. Jejich zkušenosti a životní osudy jsou velmi zajímavé.  Přes všechny ty problémy a starosti, s kterými se musíme každodenně potýkat, jsou tato setkávání určitým světlým bodem v našich životech.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Alukov
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - IcyBear
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RESPILON
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - 201 consulting
Logo - AGRA GROUP
Logo - COSMETICS ATOK INTERNATIONAL
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Copilot
Logo - ENVIROCONT s.r.o.
Logo - Chalk, spol. s r.o
Logo - KTA Technika s.r.o.
Logo - SAVE CZ
Logo - STOPRO BEK, s.r.o.
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.

Dodavatelé

Logo -
Logo - Dermacol
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - POSITIV Business & Style
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - RF HOBBY
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz