Firemní zákazníci mají daleko komplexnější požadavky na poskytované služby než zákazníci rezidentní, prozrazuje v rozhovoru Michal Müller, obchodní ředitel pro firemní zákazníky společnosti Vodafone.
Jakou část vašich klientů tvoří firemní zákazníci? Lze v této oblasti pozorovat nějaký trend?
Je to přibližně 40 %. I v segmentu firemních zákazníků sledujeme postupný nárůst, což je projevem rostoucí spokojenosti s našimi službami a produkty, počínaje naší mobilní sítí. Tato důvěra a spokojenost našich zákazníků, které se postupně šíří celým trhem, jsou právě tím, co pohání náš úspěch i u firem.
Jsou požadavky na poskytované služby ze strany firemních zákazníků něčím specifické?
Určitě jsou výrazně komplexnější, než je to u rezidentního zákazníka. S firemními zákazníky se běžně bavíme, kromě základních mobilních a fixních služeb, o síťových řešeních pro jejich pobočky, sofistikovaných ústřednách pro pevnou telefonii, telemetrii, bezpečnostních řešeních, IT/ICT řešeních (housing, cloud atd.) a v poslední době i více o Internetu věcí (IoT).
Jak je to v případě velkých firem, s obratem převyšujícím 200 mil. Kč. O jaké služby a produkty je mezi nimi největší zájem? Co jim můžete nabídnout?
Je to různé pro každý sektor podnikání. Pro některé je klíčová telemetrie, pro jiné IoT nebo cloud. Ke každému zákazníkovi, ať je malý či velký, se snažíme přistupovat individuálně a řešit jeho konkrétní potřeby. Naše produktová nabídka je velmi široká a dokáže uspokojit, věřím, každou firmu.
Chystáte pro vaše klienty nějaké novinky?
Určitě ano, ale zveřejnění bych nechal až na dobu, kdy budou oficiálně představeny. V poslední době jsme představili např. službu eDohled, která dokáže monitorovat téměř jakýkoliv cenný firemní majetek, nebo Internet na Pevno Profi, který má i unikátní variantu garantované asymetrie, což přináší další zkvalitnění internetového připojení, které naše přímá konkurence operátorů nenabízí.
Společnost Vodafone je partnerem Ocenění Českých Podnikatelek. Čím je Vám myšlenka tohoto projektu blízká?
„Dovolte mi v roce 100. jubilea založení Československa připomenout slova prvního prezidenta Tomáše G. Masaryka, který obhajoval zapojení žen do práce i veřejného života: „Moderní česká žena znamená našemu malému národu zdvojení našich sil“. Správně poukazoval na to, že země, která nevyužije polovinu svého potenciálu, je odsouzená k pouze polovičnímu úspěchu.
A právě tomu chceme z Vodafonu zabránit a naopak dlouhodobě podporovat obrovský potenciál žen, které jsou čím dál aktivnější i jako podnikatelky, často kvůli dlouhé rodičovské dovolené a nízkému počtu zkrácených úvazků. Proč firmy u nás řeší nedostatek talentů a kvalifikovaných pracovníků, když pracovní trh nabízí vzdělané ženy s praxí a se zkušeností? Dámský klub je toho krásným příkladem. Je to přátelský a neformální prostor pro setkávání, inspiraci a vzájemnou podporu. Je to prostor, který otevírá ženám nové možnosti a horizonty a kde je tolik úspěšných a nápaditých žen, že by to vydalo na několik knih.
Jako lídr v telekomunikacích jsme navíc rádi, že můžeme přispívat do dámského klubu i digitálními tématy, které ženám pomáhají nejen v profesním, ale i v osobním životě. Naše budoucnost bude digitální, ať se nám to líbí nebo ne, a my si – přesně v duchu TGM – nemůžeme dovolit, aby se jí neúčastnila aktivní a talentovaná polovina populace. Čím víc budou ženy zapojené do naší ekonomiky, tím lépe nejen pro ně, ale pro nás pro všechny.“
Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.