Loading...

Role technologických firem na trhu se mění, říká Karel Klíma z IXPERTA

27.09.2023

Technologické firmy se neustále vyvíjí a posouvají vpřed. Důkazem je i společnost IXPERTA s 30letou historií. Ta se zaměřuje na vývoj softwaru, návrh a budování IT infrastruktury, projektové řízení, podnikovou komunikaci, kybernetickou bezpečnost a inovativní řešení v oblasti umělé inteligence. S Karlem Klímou, obchodním ředitelem pro Českou republiku, jsme si povídali o tom, jak moderní technologie ve spojení s vynikající péčí o zákazníka přispívají k růstu firem a které trendy aktuálně rezonují v tomto segmentu.


Společnost IXPERTA působí na trhu přes 30 let. Jak se dnes v byznysu mění role technologických firem?
Úspěšné technologické firmy se stále více posouvají do pozice konzultačního partnera. Klienti očekávají znalost prostředí, know-how a expertízu v nejnovějších IT trendech a technologiích, a samozřejmě rychlost a flexibilitu. Poskytovat na trhu různé IT služby, kvalitní technický servis či dodávky hardwaru je dnes zcela běžné. U některých firem jsou tyto IT služby plně outsourcované.

Na trhu se ale děje mnohem více změn. Mění se také role IT oddělení v rámci velkých organizací, které se s pomocí technologií stále více podílejí na podpoře byznysu. Firmy procházejí digitální transformací, jejich IT agenda je přirozeně větší a k jejímu řešení potřebují kvalitní technologické partnery. V neposlední řadě se zvyšuje tlak na udržitelnost, zejména ve velkých korporacích a technologické společnosti se musí tomuto trendu přizpůsobit.

Co konkrétně očekávají společnosti od svých technologických partnerů?
Partnerskou spolupráci při tvorbě IT strategie, dobré nápady, schopnost poslouchat a rychle reagovat na potřeby klienta. Proto je důležité, aby měly IT firmy v týmu kvalitní a zkušené IT experty, kteří se výborně orientují v nejnovějších IT trendech a digitalizaci.

I proto velká část investic v naší firmě směřuje právě do školení, certifikací a část zisku jde na podporu inovací. Ne všechny nové nápady se podařilo přeměnit na rentabilní byznys, ale to k inovativnímu přístupu patří. Je to také zkušenost pro budoucí projekty.

Klíčovým aspektem vaší filozofie je: „Každý zákazník je výjimečný a každému umíme pomoci“. Jak se tato filozofie projevuje v praxi?
Základem je porozumět strategii a obchodním výzvám a k tomu je velmi důležitá intenzivní komunikace. Vždy nás zajímá, jak funguje obchodní model u našich klientů, jaké jsou jejich úspěchy i neúspěchy, jaké jsou trendy v odvětví a co plánují v příštích letech. Tyto poznatky následně propojíme s naším know-how a dostupnými technologiemi. Předložíme nápady i komplexní řešení a společně se zákazníkem zvolíme další strategii.

Konkurence je v IT sektoru velmi intenzivní. Jaký je váš recept na to, abyste u klientů působili jako katalyzátor pro technologické inovace? 
Na projekt se díváme zejména pragmaticky očima našeho klienta, na konci chceme vidět přínos řešení pro jeho byznys v podmínkách českého trhu. A jelikož se nesoustředíme jen na jeden segment, bohaté zkušenosti z různých oblastí umíme velmi dobře uplatnit i při náročných zadáních.

Dovolím si tvrdit, že na českém trhu je minimum technologických společností jako je IXPERTA. Ne každý technologický partner dokáže propojit oblasti IT infrastruktury, kybernetické bezpečnosti, komunikačních technologií a SW vývoje. Řešení sestavujeme na míru z různých technologií od světových výrobců i našich vlastních aplikací. Dodat stejné projekty vícekrát? To se nám stává jen velmi zřídka.

Které technologické trendy změní způsob, jakým dnes společnosti fungují?
Tématem je a určitě bude kybernetická bezpečnost a týká se to všech odvětví. Komerční firmy jsou tahouny pokroku a jelikož technologie jsou důležitým faktorem jejich úspěchu, budou mít motivaci investovat do nových oblastí. Osobně se těším na netradiční kombinace technologií, které změní zažité obchodní modely firem. Abychom se jako společnost posunuli dále i mimo komerční sféru, nezbytným předpokladem je digitalizace veřejné správy, zdravotnictví či školství. Věřím, že Česká republika bude mít ambici dohnat v oblasti digitalizace i severské země nebo Estonsko.

Co vás osobě v čele IT firmy inspiruje a motivuje?
Od malička jsem aktivním fotbalistou a s tímto sportem vidím velkou paralelu i v byznysu. Baví mě být součástí IT týmu s různými hráči a jejich charaktery, uzavírat projekty, tedy dávat góly a úspěšně ukončit sezónu a mít podnikatelský úspěch. A samozřejmě, převzít roli kapitána i v náročných časech.

Karel Klíma
Obchodní ředitel pro Českou republiku společnosti IXPERTA, která má pobočky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Ostravě a Bratislavě. Svá řešení dodává pro firmy z celého světa. Aktuálně zaměstnává přibližně 240 odborníků a může se pochlubit několika tisíci úspěšně zrealizovanými projekty.

 

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Alukov
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - IcyBear
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RESPILON
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - 201 consulting
Logo - AGRA GROUP
Logo - COSMETICS ATOK INTERNATIONAL
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Copilot
Logo - ENVIROCONT s.r.o.
Logo - Chalk, spol. s r.o
Logo - KTA Technika s.r.o.
Logo - SAVE CZ
Logo - STOPRO BEK, s.r.o.
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.

Dodavatelé

Logo -
Logo - Dermacol
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - POSITIV Business & Style
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - RF HOBBY
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz