„Doby Jakuba skláře jsou nenávratně pryč,“ říká Radko Baborák z BDK-GLASS, ze společnosti, která se zaměřuje na malosériovou výrobu užitkového a dekorativního designového skla. Vzhledem k exportnímu zaměření byla krize tou nejhorší ránou, která firmu dosud potkala.
Jste v prvé řadě sklářská firma, která je na tuzemském trhu od roku 1991. Byla za tu dobu nedávná krize tou nejhorší zkušeností?
Určitě byla a je nejhorší. V polovině března přestali odběratelé objednávat zboží. Dokonce někteří rozpracované objednávky zrušili. Jsme vysoce exportní firma. Mezi naše hlavní oblasti exportu patří Velká Británie, USA, Rusko, Polsko a Itálie.
Museli jste tedy nějak změnit strategii?
90 % produkce vyvážíme do sektoru HORECA – skleněné mísy, talíře, podnosy, bufetové sestavy. Najednou ze dne na den nebyla práce. Těžko se dá změnit strategie při tak speciální výrobě, jako je naše. Více jsme se zaměřili na výrobu skleněných obkladů a desek. Výpadek jsme ale ani zdaleka nenahradili.
Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE