„Když se oheň stane uměním.“ Slogan, který používá firma Biointerier. Ta se zaměřuje na biokrby a hořáky, které dodává jak jednotlivcům, tak designerům, architektům a stavebním firmám pro jejich interiérové projekty. Poptávka po biokrbech byla během koronakrize vysoká, ale blokoval ji výpadek výroby. Více nám prozradila Dagmar Pokorná.
Současná situace nahrává zútulňování domácnosti, vnímáte ve vaší firmě zvýšenou poptávku po biokrbech?
Ano, vnímáme zvýšenou poptávku, lidé omezili cestování, více zůstávají doma nebo na chatách a chalupách, a tak budují a renovují.
Na co všechno měla koronakrize vliv ve vaší firmě – co jste museli změnit?
Koronakrize nás poučila v tom, že hlavně musíme držet větší zásoby biokrbů skladem. Do krize jsme měli operativní zásobu, kterou jsme dle potřeby doplňovali krby od výrobců. Jenomže v celé Evropě na jaře firmy zastavily výrobu, my jsme doprodali náš sklad a pak jsme čekali celé léto, až budou výroby znovu obnoveny, což se stalo v září. Byli jsme bez možnosti nakoupit krby asi půl roku. A k tomu jsme se potýkali také s problémy s biolihem – palivem do biokrbů, protože biolíh z trhu zmizel a nešel dokoupit, výrobci rovněž v celé Evropě dodávali přednostně biolíh pro nemocnice a lékárny jako dezinfekci. Takže jsme v konečné fázi neměli biokrby ani palivo. Kompletně jsme vyčistili sklady.
Změnily se nějakým způsobem preference výběru vašeho portfolia před a během krize – v čem zejména?
Co se týká preferencí – velmi se snížila poptávka po malých – stolních – biokrbech, a naopak vzrostl zájem především o velké krby k zabudování do zdí nebo na pověšení na zeď. Odvíjí se to opět od zmíněných razantnějších přestaveb a budování.
Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.