Loading...

JSME SRDCAŘI

24.03.2023

Hana Reuterová, jednatelka a majitelka společnosti IDC-FOOD, s. r. o. vsadila na kvalitu a evropské dodavatele. Její společnost nabízí široký sortiment přísad, přírodního koření, kořenicích směsí a marinád. Láska k jídlu a osobní zaměření na zdravý životní styl daly prostor pro vznik nové značky YourBody, která nadchne všechny, co chtějí dobře jíst a udržet se přitom v kondici.

 

Jaké byly začátky vaší společnosti? 
Začínali jsme jen v pár lidech což byl v devadesátých letech obvyklý koncept. Zpočátku jsme kořenící směsi dováželi z Německa, ale postupně jsme začali vyvíjet vlastní receptury a rozšiřovat tým i prostory.  Příští rok nám bude 25 let, patříme k desítce uznávaných dodavatelů koření a marinád a je nás už kolem padesáti. V portfoliu máme přibližně 6.000 receptur a náš vývoj přináší stále „nové variace na stejné téma“  Chuť je totiž nevyčerpatelná inspirace.

Co pro vás bylo tenkrát tou největší motivací? 
Touha prodávat, dodávat a moci rozhodovat o tom co a komu.

Jak jste se dostala k tomuto odvětví a čím je vám blízké? 
Vaření a koření je moje láska již od útlého mládí, volba byla jednoduchá. Dnes vytváříme, vyrábíme a dodáváme směsi koření pro B2B i B2C. Posledních pět let jsme rozšířili portfolio o značku YourBody což jsou produkty pro zdravý životní styl a sportovní doplňky.

Patříte mezi rodinné firmy?
Ano, ale dnešní „firemní rodina“ již zahrnuje řadu rodin, které přivedly do firmy také své potomky. Někdo zůstal, někdo nabral praxi a šel životem dál. Jsme rodina „srdcařů“.

Dnes předáváte zkušenosti mladší generaci. Jaké jsou výhody a úskalí rodinného podnikání?
Největší úskalím je, pokud děti nechtějí převzít otěže a v určitém období života zakladatelé musí „své dítě“ buď prodat nebo předat do rukou výkonného ředitele. Je to bolestný proces. Jinak vidím většinu výhod – rychlé rozhodovací linie, flexibilita, přehlednost byznysu a řiditelný počet lidí v týmu. Nevýhodou může být velikost firmy a případná zranitelnost, zejména finanční. Občas je nutné použít vedle motoru i brzdu a neřítit se stále jen dopředu. Je nutné se někdy otočit a zjistit, zda nás je dost, případně tým rozšířit.

Máme za sebou období pandemie, mnohým z nás nedá spát blízkost válečného konfliktu. Jak tato situace ovlivňuje trh? 
Pro náš segment – potraviny, ať už koření či produkty zdravé výživy byly poslední roky překvapivě přínosem a rozšířili jsme své působení na trhu jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Dodáváme i do válečné zóny na Ukrajině. I tam se musí jíst.

Jaký nejtěžší moment jste musela v podnikání překonat? 
Těch situací bylo dost, takže moje motto je: Co tě nezahubí, to tě posílí. Jsme tu, takže jsme všechny těžké situace zvládli. Dopadla na nás krize 2008-2012, tehdy jsme měli propad 50% obratu, museli jsme zredukovat počet lidí na polovinu, a to je moc smutný okamžik – pokud se musím rozloučit s lidmi, kteří dobře pracovali, a my je neutáhli finančně. Takže jakmile se situace zlepšila, oslovila jsem je jako první – a kdo se chtěl vrátit, byl opět přijat. 

Mnoho firem v posledních dvou letech pochopilo, že budování image a vlastního jména je klíčem k upevnění pozice firmy na trhu. Jak jste na tom vy?
Firma IDC-FOOD dodává výrobcům, tedy B2B byznys. Tam je budování dobrého jména firmy alfa a omega úspěchu. Rozhodující jsou: kvalitní produkty, spolehlivý servis a technologové schopní pomoci přímo při implementaci našich produktů do výrobků našich zákazníků. To umíme a postupně si získáváme velkou prestiž na trhu. Projevuje se to tak, že naši budoucí zákazníci si sami volají a požádají o ten či onen produkt, o kterém slyšeli „od kolegů“ z jiných firem. Ideální stav – zákazník sám sobě prodává.

Využíváte sociálních sítí ke své prezentaci? Jak moc je pro vás důležitá vaše webová stránka. Máte e-shop? 
E-shop a sociální sítě využíváme pro rozšiřování značky YourBody, tam je to velmi důležité. Dnes už máme tým lidí, který se tím zabývá a je to velká alchymie.

Jakým způsobem si vybíráte kolegy do týmu?
Záleží na pozici. Do výroby se nám neustále hlásí zájemci sami, mále trvale deset až dvacet uchazečů takzvaně „na čekačce“ Kolegy do obchodního týmu či kolegy/ně do vedení firmy nehledáme často a rozhlížíme se dlouho. Využíváme i inzerci, zejména u absolventů VŠ nám to pomohlo najít správné kandidáty – do kvality, do vývoje. A v neposlední řadě spolupracujeme se školami ať už jde o střední školy zaměřené na potravinářství, vysoké školy či univerzity různého zaměření. Účastníme se kariérních stánků a jiných akcí na Vysokých školách, kde zviditelňujeme naši firmu. Zájem o spolupráci s námi je.

Statisticky se ukazuje, že vzdělávání v rámci firmy přináší firmám významné výsledky a jsou tak odolnější vůči vnějším i vnitřním krizím. Souhlasíte s tím?
ANO, rozhodně.

Jaké máte plány a vize v souvislosti s vaší firmou a co je pro vás prioritou?
Firma IDC-FOOD má potenciál dále růst, bude potřebovat rozšířit výrobní a skladové kapacity. To je úkol pro příštích pět let. Značka YourBody bude mít příští rok svou výrobní halu s vývojovou laboratoří a úkolem je přestěhovat část firmy do nových prostor, ale jsme ve stávajícím areálu. Prioritou pro mne je najít správného výkonného ředitele, abych měla více času věnovat se projektům agentury HELAS.

Kam by měla podle vás společnost ještě dojít? 
To je možná otázka na budoucího výkonného ředitele, kterého chci do roka najít.

Často se v souvislosti s podnikáním hovoří o společenské odpovědnosti, odpovědném podnikání a udržitelnosti. Jaké jsou vaše cíle v této oblasti?
My jsme výroba, která 90 % odpadů třídí a vrací do recyklace. Neznečišťujeme životní prostředí a naše zaměření je dlouhodobě udržitelné. Současně není možné vyrábět a dodávat naše produkty bezobalově, protože ručíme za obsah a kvalitu produktů, a to můžeme garantovat jen v uzavřených obalech.

Na co jste ve firmě hrdí? 
Na výběr týmu, na intuici v těžkých dobách a na kvalitu našich výrobků. Jsme srdcaři.

Co považujete za úspěch? 
Úspěch je pro mne zasloužená odměna za práci, kterou člověk dělá dobře, správně a s radostí. Ať je to práce s byznysem, s výchovou dětí nebo v charitě.

Co je pro vás v životě a podnikání nejdůležitější? 
Mít cíl a vizi. Vědět kam směřuji a proč to dělám.

Jak se vám osobně daří relaxovat, ventilovat stres, jak odpočíváte, jaké máte koníčky? 
Ráda cestuji a ráda se hýbu. Ideální Relax je obojí spojit.

Co vám přináší největší radost?
Když je kolem mne harmonie – v práci v i v osobním životě. To je téměř nesplnitelné přání. Proto mi dělá obrovskou radost, když se to podaří alespoň na čas.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Alukov
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - IcyBear
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RESPILON
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - 201 consulting
Logo - AGRA GROUP
Logo - COSMETICS ATOK INTERNATIONAL
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Copilot
Logo - ENVIROCONT s.r.o.
Logo - Chalk, spol. s r.o
Logo - KTA Technika s.r.o.
Logo - SAVE CZ
Logo - STOPRO BEK, s.r.o.
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.

Dodavatelé

Logo -
Logo - Dermacol
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - POSITIV Business & Style
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - RF HOBBY
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz