Generální partner Další partneři
ptáme se prosinec 2017 19. prosince 2017

Pracujeme na rozvoji exportu

usspaKdyž funguje rodina, může fungovat i rodinná firma, říká Kateřina Kadlecová, ředitelka české společnosti USSPA, která se zabývá výrobou a prodejem vířivek a termálních bazénů.

Jaká je historie společnosti USSPA na českém trhu?

Na trhu působíme už 22 let. Byli jsme jedni z prvních na českém trhu spa a v podstatě jsme ho postupně utvářeli. Původně jsme vozili skořepiny a komponenty z USA, u nás jsme je kompletovali. Postupně jsme se pustili do vlastní výroby, ale také vývoje a designu. Jsme prvním českým výrobce vířivek a swim spa. Jsme lídrem domácího trhu, a navíc polovinu své produkce exportujeme do zhruba 20 zemí, ve Španělsku máme dceřinou společnost.

Jaká je u nás ve vašem oboru konkurence? Jak s ní „bojujete“?

Konkurence je velká a různá. Některá je ta motivující a inspirující, jiná parazitující. Přímá konkurence našim produktům má původ v Severní Americe, okrajově v Evropě. Na té méně příjemné straně se setkáváme s nekorektní konkurencí z Číny, která sice není přímou konkurencí našim produktům, ale řešíme ji, protože nejen klamáním zákazníků kazí celý trh, za jehož rozvoj cítíme z pozice lídra zodpovědnost. Zároveň odtamtud proudí na evropský trh kopie našich produktů. Bojujeme s tím patenty, ale je to bohužel marný boj. Cestu vidíme jedinou, neustávat ve vývoji a být stále napřed.

Jste rodinná firma. Co je podle Vás pro takové společnosti nejdůležitější, aby je bylo možné předávat z generace na generaci?

Základ je to, jak funguje samotná rodina. Když funguje rodina, může fungovat rodinná firma. Je to o vztazích a na těch je potřeba trvale pracovat. My jsme si již generačním předáním prošli a dovolím si říct, že úspěšně. Jak to bude dál uvidíme. Ačkoliv náš desetiletý syn má už snad v genech zakódovanou zodpovědnost za převzetí firmy a od tří let hlásí, že bude muset jednou firmu převzít, my jsme ti, kdo ho brzdí. Pokud firmu převezme, budeme rádi, ale nesmí to být pro něho povinnost, kterou bude cítit při plánech do života jako svazující. Každopádně se nám právě s ním vyplácí nesnažit se křečovitě oddělovat práci od rodiny. Od mala dostává nenahraditelné lekce v tom, že firma je radost i starost.

Řada firem dnes vidí jako velký problém nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Vnímáte to tak i v USSPA? Jak případně tento problém řešíte?

V tuto chvíli je nedostatek pracovních sil obecně, natož kvalitních a kvalifikovaných. Letos jsme přijali nového HR managera a bylo to rozhodnutí za pět minut dvanáct. I v našem regionu doplácíme na nesmyslnou politiku podpory nadnárodních koncernů a montoven. Nicméně neklesáme na mysli, systematicky hledáme a nacházíme platné členy týmu. A samozřejmě se poohlížíme po nových technologiích a připravujeme investice do automatizace.

Co má společnost USSPA v plánu v horizontu následujících cca 5 let? Chystáte například expanzi, či nové investice?

Intenzivně pracujeme na rozvoji exportních aktivit. Máme velkou výhodu, že naše produkty a jejich background jsou na mimořádné úrovni co do kvality, designu a inovací, takže máme výjimečné renomé v oboru spa z celosvětového hlediska. Nyní pracujeme na tom, abychom tuto výhodu otočili do větších tržních podílů na jednotlivých zahraničních trzích.

Videomedailonky

vítězek 10. ročníku OCP

Eva Hronová

REVATECH

1. MÍSTO

Malá společnost

Zdenka Homolová

NEREZ CIDLINA

1. MÍSTO

Střední společnost

Lucie Tomášková

LT Sezam

1. MÍSTO

Velká společnost

Darina Vodrážková

DAQUAS

CENA ČSOB

VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA

Eva Dokoupilová

MEDICAL PLUS

CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ

pod patronací České pojišťovny

Michaela Povýšilová

TECHNOAQUA

CENA ZA DIGITÁLNÍ TRANSFORMACI

pod patronací Microsoft,

Sylva Jílková

TERMSTAV

VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY